Hip Hop

12. května 2007 v 14:23 | silvinka |  my a nase keci o vsem možnym
H.I.P. - H.O.P. je naše spása,uklidnění,porozumění,duševní krása,H.I.P. - H.O.P. bere věci jaké doopravdy sou,ví že se nezmění.....asi tak!!
Zatímco většina lidí si pod pojmem Hip Hop představí pouze hudební styl, tento pojem vymezuje mnohem širší rámec. Jde totiž o kulturu se vším všudy.
Hip Hop - vznik!
Kultura volných kalhot, dresů americké NBA, marihuany, pouličních tanečních vystoupení barevných graffiti, gramofonů, sofistikované poezie, masivních zlatých řetězů, ale bohužel i bezútěšných ghett velkoměst USA, gangů, cracku, kokainu a politiky. Tak by se dal zhruba charakterizovat hiphop. Termín skládají se z hip-v překladu modní, současný a hop- s významem tance a pohybu.
Co je to vlastně hiphop? Jak vznikl a co zapříčilo jeho obrovskou popularitu?? Pod pojmem hiphop si většina lidí představí hudbu-pomalé beaty (terminus technicus charakteristického hiphopového rytmu) a agresivní projev mluveného slova. Muzika je ale jen jeden z prvků, které pojem hiphop sdružuje. Je to spíše kultura a životní styl. K hiphopu se řadí mnoho dalších činností provozovaných na ulici a ve velkoměstech, tam kde vlastně tento styl vznikl. K již zmíněné hudbě, at už reprodukované (DJing), nebo zpěvu (rap), patří grafický projev známý jako graffiti, akrobace či tanec označovaný pojem breakdance, nebo B-boying a umění napadobovat různé zvuky a rytmické hudební nástroje pomocí úst a mikrofonu, tzv. beatbox.
Hiphop se unás dostává stále více do popředí. Zasloužila se o to hlavně česká hiphopová produkce, která přiblížila tento, na textech vystavěný, hudební styl širšímu publiku. Většina české populace, na rozdíl třeba od zemí západní Evropy, nedosahuje takové znalosti anglického jazyka, aby dokázala ocenit texty anglicky skládajících autorů. Co patří k vybavení hiphopové crew (další nezastupitelný výraz označující skupinu hrající hiphop, kterou nelze označit jako kapelu, protože zpravidla nedisponuje žádnými hudebnímy nástroji) Na prvním místě je potřeba zdůraznit, že taková crew se skládá z postavy za gramofony, tzv. DJ, a z několika MC (Master of Ceremonies-zpěvák.)
Právě díky nenáročnosti na vybavení (v porovnání s ostatními styly)se stal hiphop tak populární. DJ potřebuje dva gramofony, tzv. slipmaty-speciální podložky na plotnách gramofonu, aby po nich desky pěkně klouzaly, speciální gramofonové jehly, sluchátka a sestavu reproduktorů a zesilovače podle prostředí, kde a pro koho se crew hraje. Hiphop byl vždy doménou černých a vždy tomu tak asi bude. Důvodů je hned několik. Když pomineme pohybové dispozice, nadání k hudbě a kulturní a sociální zázemí, v ghettech a uzavřených komunitách byl tento projev hlavně dříve, vedle sportu, jediným způsobem uvolnění s možností využití tradiční svobody slova ke kritice společnosti.
Později, po popularizaci hiphopu, samozřejmě přibyl pro mnoho lidí ještě argument peněz, jejichž může být hiphop velice dobrým zdrojem. I když míra černých umělců převládá, najde se i několich bílých. Příkladem těch úspěšně mohou být Beastie Boys nebo Cypress Hill. Ti ale mnohdy pocházejí ze stejných sociálních poměrů jako jejich černí kolegové , a proto nelze jejich cestu za hiphopem považovat za kdovíjaké překvapení!
V americké přematerializované společnosti je komerce dovedena do extrémů, které si u nás dovedeme jen těžko představit. To co u nás považujeme za komerční, by v Americe označili za hluboký underground. Faktem ale je, že v Americe se díky vysoké populaci a vyšší životní úrovni obyvatel stává umělec bohem. Stačí otevřít jakýkoli americký hudební časopis, at už je to Rolling Stone, nebo spíše hiphopově zaměřené The Source nebo Vibe. Interpreti jsou tam využíváni převážně jako propagátoři různých značek oblečení, hodinek, bot, značek aut, elektroniky, jídla ale i společností nabízejících služby jako telekomunikace a stěhování. Tyto časopisy proto spíše připomínající reklamní katalogy a jejich obsah se pod náporem reklam utápí.
Evropský hiphop se od toho amerického také významě liší. Starý kontinent postrádá hned několik vyloženě typických hiphopových prvků. V Evropě není tak početná černošská menšina , která by hiphop jak produkovala, tak následně poslouchala, a tak platila umělce. V Evropě také nemáme uzavřené sociálně slabší komunity, které by měly potřebu se takhle projevovat. Všude samozřejmě najdeme rasové menšiny, ale v Evropě nikdy nejsou podobných sociálních a společenských podmínkách jako čermoši v amerických velkoměstech. Spousta lidí také vnímá hiphop jako muziku přístupnou pouze oné černé menšině, což je samopzřejmě nesmysl! Nakonec i obsah textů se velice liší. Když vezmeme v úvahu fakt, že v americkém Deitroitu s 1,5 milionem obyvatel je za rok více vražd než v celé Velké Británii s 55 miliony, je jasné, že se texty hiphopu v Evropě budou ubírat jiným směrem, protože právě kriminalita unás není problébem číslo jedna. Jisté pokusy o napodování amerických vzorů tu jistě nejsou .
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Posloucháte Hip Hop??

Ano 86.2% (25)
Ne 13.8% (4)

Komentáře

1 Greg! Greg! | 15. května 2007 v 17:50 | Reagovat

Silvinko I love Hip Hop a .... Hopec IS THE BEST !!! :-*

2 andysman andysman | Web | 15. května 2007 v 19:42 | Reagovat

ten článek je tak dlouhej že se mi nece čist

3 Silva Silva | 7. června 2007 v 23:34 | Reagovat

di do pice! vole sem ho opisovala!! me to tam neslo skopcit!!:D:D:

4 fůoihbds fůoihbds | 16. června 2007 v 22:18 | Reagovat

ej vám se asi líbi hopec hm??!.....no mě taky...a to dost!! je to to nejlepší co tenhle pitomej svět obnáší!!

5 Silva Silva | 15. července 2007 v 15:36 | Reagovat

for fůoihbds: přesně tak!!:P:D

6 neeeeee!!! neeeeee!!! | 4. září 2007 v 21:56 | Reagovat

JJ DLOUHEJ TAKY SE MI NECHCE CIST,JINAK MILUJINKAM HIPEEEEEEEEEEC UPE MRTE TAKY KDYZ HO DELAM ZHEE??:D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama